تاکتیک های سئو

تاکتیک های سئو: ۱۲ تاکتیک ریسکی SEO که ممکن است جواب بدهند

تاکتیک های رایج سئو، کلاه سفید خوانده می شوند. به عبارت دیگر، تمرکز آنها بر مخاطبان انسانی و بهینه سازی برای مردم به جای ماشین است. تاکتیک های کلاه سفید محبوب ترین تاکتیک های سئو هستند. اما دسته دیگری از تاکتیک های سئو نیز وجود دارد، که به اصطلاح تاکتیک های پر خطر خوانده می شوند.

احتمالا دوست دارید بدانید منظور از خطر چیست؟ تاکتیک های پر خطر سئو در دو دسته قرار می گیرند. دسته اول شامل تاکتیک هایی است که تجربه کاربر را به خطر می اندازد(UX). این تاکتیک می تواند موجب بروز مشکل شود زیرا SEO باید برای انسان ها انجام گیرد نه موتورهای جستجو. دسته دوم تاکتیک هایی است که به عنوان کلاه خاکستری شناخته می شوند.

پس زمینه تاکتیک های سئو: خاکستری

علاوه بر تاکتیک های کلاه سفید، تاکتیک های کلاه سیاه نیز وجود دارند. این تاکتیک ها معمولا از دستورالعمل های موتورهای جستجو پیروی نمی کنند زیرا تهاجمی تر هستند و به جای انسان ماشین را هدف قرار داده اند.

بنابراین تاکتیک های کلاه خاکستری در جایی در وسط هستند. تاکتیک های کلاه خاکستری  SEOخطرناکتر از کلاه سفید هستند، اما ممکن است باعث ممنوع شدن سایت شما در موتورهای جستجو و سایت های وابسته شوند یا نشوند.

تاکتیک های کلاه خاکستری ممکن است شما را دچار مشکل کنند، شاید هم نکنند. اما گاهی اوقات ارزش خطر کردن را دارند. لازم به ذکر است که اگر هر یک از این راه ها را امتحان کردید، ما مسئول نتیجه آن نیستیم. ما فقط آنها را با شما به اشتراک گذاشته ایم و هشدارهای لازم را داده ایم.

۱۰۰۰ کلمه به مقالات و صفحه اصلی خود بیافزایید:

اولین مورد از تاکتیک های سئو که معرفی می کنیم افزودن ۱۰۰۰ کلمه به مقالات و صفحه اصلی سایت است.

چرا مخاطره آمیز است: زیرا باعث می شود مقاله شما درهم ریخته و طولانی به نظر برسد، که باعث عدم بازدید از سوی خواننده انسانی می شود. هیچ کس به دنبال طوماری از کلمات نیست. خطر UX در صفحه اصلی حتی قوی تر نیز هست. روند طراحی امروز بر اساس متن کمتر و عکس های بیشتر در صفحه اصلی استوار است. افزودن ۱۰۰۰ کلمه به صفحه اصلی می تواند تجربه کاربر را به خطر اندازد، به خصوص اگر به بقیه طراحی شما توجه نکنند.

چرا موثر است: موتورهای جستجو عاشق محتوا، به خصوص محتوای طولانی، هستند.

در واقع، موتورهای جستجو وب سایت هایی را که مطالب طولانی و زیاد دارند، به عنوان وب سایت های مهم ارزیابی میکنند. به همین دلیل ما همیشه از محتوای طولانی دفاع می کنیم. در حالی که شاید افزودن ۱۰۰۰ کلمه به صفحه اصلی بهترین ایده نباشد، انجام این کار در مورد مقالات عالی است. اگر ۱۰۰۰ کلمه به مقالات خود اضافه کنید، به احتمال زیاد در روزهای آینده در آن صفحات شاهد افزایش رتبه بندی خواهید بود. در واقع، serpIQ نشان می دهد که اکثر نتایج # ۱ SERP  حاوی ۲۰۰۰ یا بیشتر کلمه بوده اند. اگر مقالات شما از این تعداد عبور کرده اند متوجه خواهید شد که به سرعت به رتبه بهتری می رسند.

چگونه این کار را انجام دهیم: محتوای خود را به نحوی طولانی کنید که خواندن آن برای کاربر به نحوی مفید باشد.

از سئو منفی استفاده کنید:

استفاده از سئوی منفی یکی دیگر از تاکتیک های سئو است.

چرا مخاطره آمیز است: SEO منفی به جای افزایش رتبه شما به دنبال کاهش رتبه بندی رقبا است. اول باید بگوییم که همه تکنیک های سئو منفی برابر نیستند. برخی از تاکتیک های (مانند هک کردن سایت ها) کاملا اشتباه هستند. اما برخی از تاکتیک ها بیشتر از آنکه کلاهبرداری باشند، استراتژیک هستند.

چرا موثر است: اگر بتوانید نشان دهید که برخی از رقبا از تکنیک های کلاه سیاه استفاده کرده اند، به گوگل لطف کرده اید. اگر بدانید که چطور به درستی از آن استفاده کنید، نتایج خوبی حاصل می شود.

چگونه این کار را انجام دهیم: هنگامی که صحبت از سئو منفی به میان می آید، طیف گسترده ای از تاکتیک ها وجود دارد. به نظر من، یکی از روش های کاملا بی خطر و اخلاقی عبارت است از: گزارش کردن استفاده از تاکتیک های مشکوک SEO توسط رقبا.

برای یافتن این گونه تاکتیک ها نگاهی به سایت رقبای خود بیاندازید. از آنچه پیدا می کنید شگفت زده می شوید.

می توانید در فرم گزارش هرزنامه رسمی گوگل، برخی از خطاهای مشترک را انتخاب کنید (از جمله paid links, rich snippets violations, and Google product abuse)

image04

خرید دامنه منقضی شده:

چرا مخاطره آمیز است: اگر برای تغییر مسیر ۳۰۱ و یا پیوند به سایت دامنه منقضی شده ای بخرید، ممکن است Google متوجه شود و تصمیم بگیرد که آن را حساب نکند. این امر به ویژه اگر دامنه ای نسبتا قدیمی بخرید محتمل است.

چرا موثر است: می توانید ترافیک دامنه خریداری شده را به دامنه خود هدایت کنید و یا دامنه قدیمی را بالا نگه دارید و به سایت خود لینک دهید.

در هر صورت، با هزینه ای کم می توانید به مزیت SEO دست پیدا کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم: به  expireddomains.net سر بزنید.

image20

با کلیک بر روی sign up در گوشه بالا سمت راست یک حساب کاربری رایگان بسازید.

image16

اطلاعات خود را تکمیل کنید و بر روی گزینه sign up free کلیک کنید.

image06

زمانی که به حساب خود وارد شوید، با صفحه ای مثل این روبه رو می شوید:

image10

از اینجا، می توانید جستجوی خود را به انواع خاصی از دامنه ها محدود کنید.

در آخر، مطمئن شوید که دامنه منقضی شده مورد نظر شما، هیچ ممنوعیت و یا مجازاتی نداشته است.

خرید دامنه در دسترس:

چرا مخاطره آمیز است: این تاکتیک کمتر از خرید دامنه منقضی شده خاکستری است، اما باز هم خطراتی را در پی دارد.

چرا موثر است: اگر دامنه در هر زمانی فعال بود – و به سایت شما backlink داشته باشد – می تواند برای سایت شما ترافیک تولید کند. و مانند دامنه منقضی شده می توانید سایت را بالا نگه دارید و به سایت خود backlink بدهید.

چگونه این کار را انجام دهیم: خوشبختانه، راه آسانی برای این کار وجود دارد. به DomainsBot.com بروید.

image00

می توانید در نوار جستجو کلمه ای کلیدی را تایپ کنید تا دامنه های مربوط به آن کلمه را بیابید. برای مثال ما  tacos را تایپ کرده ایم

بر روی search کلیک کنید.

image07

دامنه های مربوطه برای شما می آیند و در دسترس بودن یا نبودن آنها مشخص می شود.

از اینجا، می توانید دامنه مورد نظر خود را بیابید و آن را بخرید.

image09

ایجاد تغییرات کوچک در سایت:

چرا مخاطره آمیز است: ایجاد تغییرات کوچک در سایت برای SEO بهتر یکی از روش های عجیب و غریب کلاه خاکستری است. اگر به طور مداوم در سایت خود تغییراتی را ایجاد کنید، خوانندگان متوجه می شوند. و اگر دائما در سایت خود تغییر ایجاد کنید، ممکن است گوگل نیز بفهمد و آن را به عنوان فعالیت های مشکوک ارزیابی کند. در نتیجه شما را مجازات می کند. این روش ۱۰۰٪ تضمین شده نیست، بنابراین خطراتی را در پی دارد.

چرا موثر است: مشخص گردیده است که در این روش SEO سایت ها کمی بهبود می یابد. چرا؟ در این روش اساسا گوگل را فریب داده اید که مطالب خود را به روز کرده اید. و خب گوگل مطالب به روز شده را دوست دارد.

هر زمان که مطالب خود را به شکل قابل توجه به روز رسانی کنید، گوگل مطالب تازه را می بیند و در اکثر موارد، دوباره در سایت شما وارد می شود. ایده این است که اگر گوگل در سایت شما مطلب تازه ای ببیند SEO شما را کمی بهبود می دهد.

چگونه این کار را انجام دهیم: از آنجا که دقیقا نمی دانیم چه مقدار تغییرات می تواند باعث بهبود SEO شود، باید خودتان از روش آزمون و خطا استفاده کنید. MOZ ادعا می کند که تغییرات کوچکی مانند تغییر یک جمله فایده ای ندارد. اما James Sun of Netotraffic با ایجاد تغییرات جزئی در فونت، متن، و حتی در نوار ناوبری موفقیت هایی داشته است.

بنابراین روش های ایجاد تغییر متفاوت و زیاد هستند.

ایجاد صفحات درگاه ارزشمند:

چرا مخاطره آمیز است: مشخص گردیده است که گوگل طرفدار صفحات درگاه نیست. گوگل درگاه ها را مجازات میکند، بنابراین بسیاری از متخصصان سئو از آن حذر می کنند.

چرا موثر است: اگر بتوانید صفحات درگاهی درست کنید که ارزش خوبی دارند، احتمال دارد که گوگل شما را جریمه نکند. گوگل صفحات درگاه را دوست ندارد زیرا آنها ارزش روشن و منحصر به فردی ندارند. بنابراین اگر صفحات درگاه شما ارزش خاصی را تولید کنند، می توانید از مجازات فرار کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم: حول محور کلمات کلیدی خود صفحاتی با محتوای غنی ایجاد کنید که قابل خواندن و تا حدودی با ارزش هستند. صفحات درگاه باید چیزی را به خوانندگان ارائه کنند. لازم نیست زیاد باشد، اما باید وجود داشته باشد.

از social bookmarking استفاده کنید:

چرا مخاطره آمیز است: سایت هایی که از social bookmarking زیاد استفاده میکنند به عنوان اسپم مجازات می شوند. همچنین این کار یکی از راه های ساخت پیوند است؛ کاری که گوگل دوست ندارد.

چرا موثر است: social bookmarking یک تن لینک آبدار به سایت شما اضافه میکند.

بر اساس ویکیپدیا، social bookmarking این امکان را می دهد که کاربران بوک مارک اسناد وب را اضافه کنند، حاشیه نویسی و ویرایش کنند و به اشتراک بگذارند.

Del.icio.us یک نمونه از سایت های social bookmarking است.

image13

ژورنال های موتور جستجو دریافته اند که social bookmarking می تواند ترافیک زیادی به همراه داشته باشد. در برخی از موارد، حتی می تواند منبع شماره ۱ ترافیک شما شود.

چگونه این کار را انجام دهیم: ما SocialADR.com  را برای social bookmarking توصیه می کنیم. می توانید محتواها را بوک مارک کنید واعتبار کسب کنید یا صرفا اعتبار بخرید.

image03

با کلیک بر روی Start for Free در صفحه اصلی یک حساب کاربری ایجاد کنید. در تصاویر زیر می توانید به طور خلاصه نحوه استفاده از سایت را ببینید.

image22

image05

میکروسایت درست کنید:

یکی از تاکتیک های سئو کلاه خاکستری ساخت میکروسایت است.

چرا مخاطره آمیز است: ایجاد میکروسایت کمی دشوار است زیرا باید ارزش خاصی برای کاربر تولید کند. و اگر میکروسایت شما صرفا صفحه درگاه پیچیده تری باشد، ممکن است با مجازات روبه رو شوید.

چرا موثر است: میکروسایت ها می توانند برای کلمات کلیدی رتبه بالایی ایجاد کنند. سپس می توانید ازمیکروسایت برای ایجاد backlink به سایت اصلی استفاده کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم: یک سایت جدید مربوط به سایت اصلی خود ایجاد کنید. مطمئن شوید که این سایت ارزش خاصی برای خواننده تولید می کند. در حالت ایده آل، موضوع میکروسایت، باید با سایت اصلی یکسان یا مشابه باشد.

به عنوان مثال Tablespoon.com میکروسایت General Mills است. Tablespoon دستور العمل ها و مقالات مربوط به مواد غذایی را ارائه می دهد و مکمل خوبی برای General mills است.

image14

تغییر مقاله:

چرا مخاطره آمیز است: این تاکتیک قوانین مطالب تکراری گوگل را نقض می کند. اساسا شما یک مقاله دارید و آن را به قدری تغییر می دهید که تبدیل به مقاله ای متفاوت شود. این امر به معنی استفاده از مترادف های زیاد، تغییر روش بیان جملات، و تغییر برخی از قالب بندی ها است.

چرا موثر است: از یک مقاله می توانید چندین بار استفاده کنید و برای دریافت backlink بیشتر در سایت های مختلف قرار دهید.

چگونه این کار را انجام دهیم: می توانید به صورت دستی مقالات را تغییر دهید یا از برنامه ای مانند The Best Spinner استفاده کنید.

image11

از هر روشی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که مقاله تغییر یافته با اصل آن بسیار متفاوت باشد. این چند نکته را به خاطر داشته باشید.

  • عبارات مهم را تغییر دهید.
  • از عنوان های مختلف استفاده کنید.
  • فرمت ها را تغییر دهید (به عنوان مثال، به جای شماره برای لیست ها از ستاره در کنار آنها استفاده کنید).

و مطمئن شوید که تمام مقالات تغییر یافته با یکدیگر فرق دارند.

Anchor Text دقیقا منطبق:

چرا مخاطره آمیز است: استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر به عنوان انکور تکست به طور معمول نشانه ساخت لینک است. این تاکتیکی است که باید کم استفاده شود. اگر از آن زیاد استفاده کنید گوگل متوجه می شود.

چرا موثر است: هر انکور تکست رتبه بندی شما را افزایش می دهد زیرا کلمه کلیدی به طور مستقیم با سایت شما در ارتباط است.

چگونه این کار را انجام دهیم: هنگامی که backlink می دهید (یا به وب سایت خود لینک می دهید)، از کلمه کلیدی مورد نظر خود به عنوان انکور تکست استفاده کنید.

ارسال به Link Directories:

چرا مخاطره آمیز است: دایرکتوری ها ذاتا برای موتورهای جستجو و نه برای مردم طراحی شده اند. موتورهای جستجو محتوایی که برای کاربران انسانی طراحی نشده باشد را دوست ندارند.

چرا موثر است: اگر این تاکتیک را کم کم در SEO خود استفاده کنید، backlink خوبی در یک سایت با پیج رنک بالا دریافت خواهید کرد.

چگونه این کار را انجام دهیم: با دقت چند link directories انتخاب کنید و لینک خود را وارد کنید.

در ادامه چند link directories خوب و PageRanks آنها آمده است:

http://www.dmoz.org/ (PR7)

http://dir.yahoo.com/ (PR8)

http://botw.org/ (PR7)

http://joeant.com/ (PR6)

http://www.cannylink.com/ (PR5)

http://www.business.com/directory/ (PR5)

http://www.somuch.com/ (PR6)

http://directory.r-tt.com/ (PR5)

http://familyfriendlysites.com/default.asp (PR6)

http://www.allthewebsites.org/ (PR5)

سعی کنید لینک خود را به دایرکتوری با بالاترین پیج رنک ارسال کنید.

ساخت Event link:

یکی دیگر از تاکتیک های سئو ساخت Event Link است.

چرا مخاطره آمیز است: اکثرا ساخت Event link توسط گوگل غیر طبیعی دیده می شود، که بد است.

چرا موثر است: روشی آسان برای ساخت لینک است، و اگر میزبان چندین ایونت باشید، می توانید بعد از مدتی SEO خوبی کسب کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم: یک ایونت را، چه دیجیتالی چه به صورت محلی، در کنار هم قرار دهید.

صفحه ای برای ایونت خود ایجاد کنید و در سایت های لیست رویداد ثبت کنید.

از این سایت ها می توانید استفاده کنید:

Yelp.com

MyEvent.com

Spingo.com

Lanyrd.com

Eventful.com

Facebook.com

نتیجه گیری:

در کسب و کار، باید ارزش تقبل ریسک را در هر زمان مشخص کنید. همه تاکتیک های سئو برای شما مناسب نیستند و قطعا نمی توانید از تمام تاکتیک های سئو به صورت یک جا استفاده کنید. از آنها به صورت استراتژیک استفاده کنید. هدف نهایی بهبود رتبه بندی و کسب ترافیک بیشتر است. نکته مهم در رابطه با استفاده از تاکتیک های سئو ایجاد ارزش در آنها هر چند کم است. موتورهای چستجو به دنبال ارزش هستند. به یاد داشته باشید که هر جند برخی از این تکنیک ها سود خوبیبرای شما به همراه دارند، اما نباید تمام بار سئو خود را به آنها محول کنید.

منبع

neilpatel

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *